زمانی برای تفکر

سینما،رسانه،اندیشه

زمانی برای تفکر

سینما،رسانه،اندیشه

خلیج تا ابد فارس

سه شنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 09:18 AM

چقدر بده آدم از خودش چیزی نداشته باشه همش نگاهش به دارایی این و اون باشه و بخواد اونا رو بگیره.حکایت همین قطری ها هم همینه . تو این بازی های آسیایی هم دست بر دار نبودن و هی تو بلندگو هاشون اسم دانشمندان ایرانی رو با پیشوند " ال " می آوردند و هی میگفتند " الابن سینای قطری و البیرونی و ...

حالا این به کنار موقع دادن مدالها کشور ایران رو  جمهوری عربی ایران میخوندند.خیلی باحال تر و گذشته از این کشور ترکیه این وسط گفته مولوی برای ماست وهمین طوری لباساشو توی بازار مد کردن

یکی هم این انگلیسیا که نمیتونن یه لحظه آروم بشینن و مستقیم یا غیر مستقیم باید یه ضربه به ایران بزنن.حالا چه جوری ...این جوری که اومدن یه کتاب با عنوان "خلیج عربی" نوشتن و داستان بافی کردن.یکی نیست بهشون بگه آخه به شما چه ربطی داره؟

یکی از رفیقا میگفت که یه انگلیسی رو تو ایران دیده و با هم صحبت کردن تا رسیدن به بحث فرهنگ و این چیزا انگلیسیه گفته ایران باید فرهنگشونو مدیون ما انگلیسیا باشه و هر چی دارن از ما دارن. آخی نازی .خداییش ببین کی به کی میگه .انگار یادشون رفته اون موقع که مثل انسانهای  اولیه زندگی می کردن و علف می خوردن ایران قرنها از تمدنش می گذشت و این مسلمانان بودند که باعث  این تحول عظیم در جهان شدن . حالا این تازه به دوران رسیده ها اومدن برای ما قدقد می کنن(حرف زیادی می زنن) . کی هس که این حرفا رو بزنه هااااااااا.

خوب بگذریم...

ولی چرا باید بگذریم  این درسته که اونا هرچی میگن ما بگذریم. بگذریم  که فردا بگن تخت جمشید رو انگلیسی ها ساختن یا بگن التخت الجمشید .

.ولم کن بزار برم حالشونو بگیرم بابا ولم کن  ...هاااااااااا  نفس کش کدوم بی........ بی...شثف*شیغیاGhتنu !@ !

چرو سانسور میکنی . حیف که لباسام نو هستش

گذشته از این حروف فکر میکنید اشکال کار از کجاست؟ از اونا که با ما دشمنی دارن یا که خودمون کوتاهی میکنیم؟

مگه اونا با سیاست این کارو نمیکنن پس با سیاست هم میشه کارشونو خراب کرد .

شما چه فکر می کنید؟؟؟؟

 

انتشار:۱ اردیبهشت ۸۷/ سه نقطه / فانوس

به مناسبت روز میراث فرهنگی و موزه

سه شنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1388 ساعت 09:13 AM

از آنجا که ما در شهر و دیاری فرهیخته و با قدمت بسیار خیلی زیاد زندگی می کنیم و هر چی فرهنگ گذشته هست را در خودمون جا دادیم و از هر جای دیارمان را سوراخ کنیم فرهنگ و تمدن بیرون می زنه بر آن شدیم تا کمی تا قسمتی در مورد میراث فرهنگی و موزه گفتمان و شفاف سازی کنیم.

شفاف سازی اول:هر چی گشتیم از خوبی این اداره میراث فرهنگی بگیم چیزی نیافتیم.البته همینجا عرض کنم که فرهنگ چیز خوبی هست و همچنین میراثش اما نه در کشور ما که به این مهم کمتر اهمیت میدنو افرادی پیدا میشن که اصالتشون رو زیر پا له میکنن و به قاچاق و غارت آثا فرهنگی کشور می پردازند و روزگار می گذرانند.اداره میراث فرهنگی هم مثل همیشه فعال و در صحنه ،دست در دستان مبارکشان نهاده و نظاره گر چپاول عظیم آثار موزه ها و آثار فرهنگی کشور هستند.و بعد هم این غربی های بی ملاحظه رعایت احساسات  لطیف ما نمی کنن و با آثار خودمون نمایشگاه میزنن و هی حال ما رو میگیرن.اصلاٌ نوش جونشون گوشت بشه رو تنشون.....

شفاف سازی دوم:دریغ از کمی اهمیت به آثار تاریخی و همچنین اهمیت به توریست وگردشگری.

یک خاطره نه چندان بی ربط:رفته بودیم حمام وکیل تا از آثار به اصطلاح تاریخی دیارمان دیدن کنیم.مشاهده کردیم مردم درون حمام نشسته و نون و کباب و ریحون میل میکنند و قلیون و بند بساط و دیزی و ...آخه یکی نسیت بگه مگه حمام وکیل جای زدن قهوه خونه سنتی و از این چیزا هست.(البته این قضیه با پیگیری بعضیا حل شد)

شفاف سازی سوم:حالا هی ما برای آثار از دست رفته ونرفته مون جیز جیز می کنیم و این میراث فرهنگی محترم هِی ما رو تحول نمی گیره.فکر کردن ما جمع و تفریق بلد نیستیم.الکی دیپلم که نگرفتیم.این چیزا رو می فهمیم.البته به گفته اداره شیلات و مواد غذایی "ماهی رو هروقت از آب بگیری تازه هست" پس هنوز دیر نشده و هر کدوم از ما می تونیم برای فرهنگ این کشور یه قدم بر داریم حتی با یک خط نوشته.

فی الباقی از مسئولانی که دلسوزانه و حتی بیشتر به اعماق فرهنگ کشور اهمیت می دهند تشکر می کنیم و از همین جا دستشونو بووس می کنیم .

شما هم چند تا پیام بازرگانی ببینید تا ما بریم یه سوژه ی فرهنگی دیگه پیدا کنیم.

گوش ما هم بی کار نشسته و منتظر نظرات شماست. 

 

انتشار:۱۵ اردیبهشت ۸۷- سه نقطه - فانوس

بسم الله الرحمن الرحیم

الهی ... 

 

 به زیبایی سادگی 

  

 به والایی اوج افتادگی 

 

 رهایم مکن جز به بند غمت 

  

اسیرم مکن جز به آزادگی  

 

قیصر امین پور